31 maja 2018 roku zakończył się nasz udział w projekcie „Otwieranie umysłów - Europa wspólny dom“, który realizowany był ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) w ramach projektu „Mobilność kadry edukacji szkolnej“.
Informacje ogólne
- Rozpoczęcie projektu: 01/09/2016
- Zakończenie projektu: 31/05/2018
- Długość projektu w miesiącach: 21
- Całkowity budżet: 55.461,00 €
- Liczba mobilności: 22
- Typ mobilności: szkolenia kadry za granicą
Cele mobilności zagranicznych
- Wsparcie nauczycieli w zdobywaniu wiedzy, umiejętności i kompetencji mających na celu rozwój personalny, zwiększenie potencjału społecznego
- Rozwój zawodowy nauczycieli – innowacyjność i poprawa jakości nauczania
- Znaczne zwiększenie umiejętności językowych w języku obcym
- Poznanie i zrozumienie innych kultur i państw, umożliwienie nawiązania sieci międzynarodowych kontaktów, aktywne uczestnictwo w życiu społecznym i rozwijanie poczucia europejskiej tożsamości
- Wzrost atrakcyjności i wymiaru międzynarodowego placówki
Organizatorzy kursów
- English Matters, Hiszpania
- Alpha School of English, Malta
- Communicate School of English, Wlk. Bryt.
- BSC London, Wlk. Bryt.
- IPC Exeter, Wlk. Bryt.
- Teacher Academy - Europass Centro Studi Europeo, Włochy
- Chain Foundation , Holandia
- Escola Básica e Secundária Passos Manuel, Portugalia
- Volkshochschule Schrobenhausen, Niemcy
English Matters
- Structured Educational Visit & Training Seminar in Málaga, Spain (A. Goliszek)
- CLIL: Content and Language Integrated Learning in Dublin, Ireland (J. Popiołek)
- Talking to people: Inquiry-based & Cooperative Methodology in Dublin, Ireland (J.Filipowicz-Adamowicz)
- English for Teachers (A2, B1) in Dublin, Ireland (U.Plis)
- Structured Educational Visits to Schools/Institutes & Training Seminars in Iceland (D.Wereska)
ALPHA SCHOOL OF ENGLISH, MALTA
- English Language development for teachers - Subject Specific (B. Warda, M. Kącka, A. Szum)
Communicate School of English
- General English with Using Technology and British Culture - Manchester (A. Węska, A. Horyńska, K. Guzowska)
BSC London;
- Intensive General English (D. Gadzała, A. Więk-Brnat)
IPC Exeter
- Better English for Teachers‘ (BET) (E.Ćwik, K.Zezula, O. Krawczyk, G.Głowacka)
Teacher Academy - Europass Centro Studi Europeo
- Corso per insegnanti di italiano L2/LS Firenze, Italy ( K.Celiński)
Chain Foundation
- Las otras orillas (The other shores) Sevilla, Spain (T. Sułek)
Volkshochschule Schrobenhausen
- DIC - Developing intercultural competence and learning about best practice examples to fight against racism, prejudice and discrimination in schools, La Manga, Spain (V. Winiarczyk, K.Rosołowski)
Escola Básica e Secundária Passos Manuel
- Lisbon Inspiration –Intercultural Approaches Location, Lisbon, Portugal (A. Adamczyk)
Wszystkie powyższe działania przyczyniają się do wzrostu jakości nauczania powiązanej z osiągnięciami naszych uczniów. Nowa wiedza jest uwzględniona w programie nauczana, a umiejętności są stosowane w praktyce. Dzięki europejskiej wartości dodanej (European added value) znaczny nacisk jest kładziony na integrację w różnych aspektach, zwalczanie rasizmu i uprzedzeń, nauczanie języków, zdobywanie nowych interkulturowych doświadczeń.
Ciąży na nas wielka odpowiedzialność wychowania nowego pokolenia. Przygotowujemy uczniów do dorosłego życia ucząc ich otwartości i poczucia własnej wartości, wyposażając w umiejętność pracy zespołowej, adaptacji do zmieniających się warunków, używania języka obcego oraz tolerancji.
Opracowanie: Tadeusz Sułek