W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas 0A, 0B, 2A, 2C, 3A, 3B i 3C wraz z wychowawcami uczestniczyli w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Z kulturą mi do twarzy”.
Celem projektu było:
- promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno,
- rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką,
- współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym,
- wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm,
- kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych,
- kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku,
- zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie,
- współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.
Projekt podzielony był na moduły, które zawierały zadania o różnej tematyce. Aby uzyskać certyfikat należało wykonać co najmniej po pięć zadań z każdego modułu. Nasi uczniowie wykonali znacznie więcej zadań niż przewidywał regulamin. Zadania projektowe były zróżnicowane. Każdy uczeń znalazł coś, co lubi. Ich wykonanie sprawiło wszystkim radość i urozmaicało pobyt w szkole. Sprzyjało także rozwijaniu wyobraźni, wzbogacało wiedzę ogólną o otaczającym świecie, integrowało klasę w sposób naturalny czyli przez działanie. Pozytywnie wpływały na nastrój i emocje dzieci. Moduły były ciekawe, inspirujące, nowoczesne, wielotematyczne, a dzieci niezwykle zaangażowane.
Celem projektu było:
- promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno,
- rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką,
- współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym,
- wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm,
- kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych,
- kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku,
- zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie,
- współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.
Projekt podzielony był na moduły, które zawierały zadania o różnej tematyce. Aby uzyskać certyfikat należało wykonać co najmniej po pięć zadań z każdego modułu. Nasi uczniowie wykonali znacznie więcej zadań niż przewidywał regulamin. Zadania projektowe były zróżnicowane. Każdy uczeń znalazł coś, co lubi. Ich wykonanie sprawiło wszystkim radość i urozmaicało pobyt w szkole. Sprzyjało także rozwijaniu wyobraźni, wzbogacało wiedzę ogólną o otaczającym świecie, integrowało klasę w sposób naturalny czyli przez działanie. Pozytywnie wpływały na nastrój i emocje dzieci. Moduły były ciekawe, inspirujące, nowoczesne, wielotematyczne, a dzieci niezwykle zaangażowane.
Koordynator projektu: Katarzyna Bryłowska