W bieżącym roku szkolnym na zajęciach edukacji informatycznej w klasach pierwszych, zgodnie z zapisami w podstawie programowej, wprowadzane były elementy programowania w oparciu o innowację pedagogiczną "Kodowanie - nauka przez zabawę w klasach I-III".
Podczas lekcji uczniowie pracowali z wykorzystaniem różnorodnych pomocy i narzędzi dydaktycznych, m.in. maty edukacyjnej "Mistrzów Kodowania", tabletów, ozobotów, interaktywnego monitora dotykowego. Pracując w grupach rozwijali logiczne myślenie, analizowanie sytuacji problemowych, kreatywność i pomysłowość.
W II semestrze uczestniczyliśmy w ogólnopolskim programie edukacyjnym "Uczymy dzieci programować" realizowanym przez EduSense, opartym na aktywnościach związanych z elementami programowania i robotyki tematycznie powiązanych z realizacją treści dydaktycznych.
Podczas lekcji uczniowie pracowali z wykorzystaniem różnorodnych pomocy i narzędzi dydaktycznych, m.in. maty edukacyjnej "Mistrzów Kodowania", tabletów, ozobotów, interaktywnego monitora dotykowego. Pracując w grupach rozwijali logiczne myślenie, analizowanie sytuacji problemowych, kreatywność i pomysłowość.
W II semestrze uczestniczyliśmy w ogólnopolskim programie edukacyjnym "Uczymy dzieci programować" realizowanym przez EduSense, opartym na aktywnościach związanych z elementami programowania i robotyki tematycznie powiązanych z realizacją treści dydaktycznych.
Anna Szum, Anna Jałowińska