Uczenie się za pomocą zabawy to niezastąpiony sposób na szybkie przyswajanie wiedzy. Przychodzi naturalnie i korzystnie wpływa na rozwój dziecka. Uczniowie klasy 1B ćwiczyli dodawanie dwóch i trzech składników zakodowanych w Darach Froebla. Układali również skrypt drogi, która prowadziła przez „zakodowane dziesiątki”. Dzieci, manipulując Darami, ustalały sumę i nadawały wykonanym czynnościom symboliczne znaczenie, zapisując działanie np.: 5 + 5 = 10. Samodzielnie realizowały drogę od konkretnej działalności, obserwacji i analizowania jej skutków do symbolicznej reprezentacji. W ten sposób ustalały wspólne cechy sposobu rozwiązywania kilku specjalnie dobranych działań i tworzyły schematy matematyczne, np. że dla wygody można zmieniać kolejność dodawanych składników i nie ma to wpływu na wielkość sumy. Takie przeplatanie działania na zbiorach zastępczych z rozumowaniem prowadzi do myślenia strukturami. Jest to sedno edukacji matematycznej dzieci.
Uczniowie i wychowawczyni klasy 1 b