Choineczka – Darami układana
- kolorowe choinki w instrukcji słownej ukryte
„Długie lata sama w ciemnym lesie stała, dzisiaj do nas przyszła choineczka mała.Ułożą ją dzieci z patyczków różnej długości, jak wysłuchają z uwagą moich wiadomości”
Dar 8 – kolorowe patyczki , można z nich ułożyć dowolny wzór, który wpasuje się w tematykę omawianych zajęć, czyli o drzewku bożonarodzeniowym zwanym choinką. Warto to wykorzystać i połączyć z kodowaniem i dekodowaniem . W zaproponowanych zabawach kod był nietypowy – słowny w postaci wierszyka. Uczeń miał za zadanie uważne wysłuchanie wierszyka, przeanalizowanie jego treści i ułożenie obrazka zgodnego z instrukcją. Na przykładzie tych aktywności uczniowie zauważają, jak ważne jest precyzyjne określanie poleceń i uważne słuchanie.
Przykład: Dwa patyczki średniej długości weź do ręki i połóż tak, by końcami stykały się i trójkątny wierzchołek bez podstawy pokazywały. Kolejne dwa patyczki weź i w ten sam sposób co poprzednie połóż też. Czy zasadę już tę znasz? Myślę, że już sam układać radę dasz!
Oto obrazy twórczości dziecięcej .
Z najlepszymi świątecznymi życzeniami uczniowie i wychowawczyni klasy 1 A