Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami Integracyjnymi

im. Synów Pułku Ziemi Lubelskiej w Lublinie

KONKURS CZYTELNICZY LITERATURY ANGIELSKIEJ W ORYGINALE

shadow

Zapraszamy uczniów klas V i VI do wzięcia udziału w konkursie czytelniczym literatury angielskiej w oryginale. Należy przeczytać dowolną książkę  z „Kącika literatury angielskiej” znajdującego się w bibliotece szkolnej i wykonać na jej podstawie pracę plastyczno – literacką, którą można dostarczyć p. Katarzynie Łukowskiej (nauczyciel języka angielskiego) lub p. Ewie Pawłowskiej – Pecce (nauczyciel – bibliotekarz)  w terminie do 15.05.2015r. Laureaci konkursu otrzymają oceny celujące z języka angielskiego oraz nagrody rzeczowe.
Zapraszamy!
                                                                                     Organizatorzy:
                                                                          Katarzyna Łukowska
                                                                          Ewa Pawłowska-Pecka

Poniżej cele i regulamin konkursu oraz spis dostępnych w bibliotece pozycji książkowych.
 
Cele konkursu:
  1. Zachęcanie uczniów do pogłębiania znajomości języka angielskiego oraz wiedzy na temat literatury anglojęzycznej poprzez czytanie tekstów źródłowych.
  2. Rozwijanie kreatywności i inwencji twórczej uczniów.
  3. Wzbogacanie i rozszerzanie doświadczeń w zakresie warsztatu plastycznego, pobudzanie wyobraźni.
  4. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
  5. Promowanie dorobku uczniów poprzez wystawę prac.
 
Regulamin konkursu:
  1. W konkursie biorą udział uczniowie klas V i VI.
  2. Należy przeczytać jedną dowolną książkę z biblioteki szkolnej w języku angielskim.
  3. Po przeczytaniu książki należy wykonać dwa następujące zadania:
  • narysować ulubioną scenę, postać lub inne, według Was, fascynujące wydarzenie, które miało miejsce w przeczytanej książce. Forma wykonania jest dowolna, a format maksymalnie A3.
oraz
  • opisać ulubioną scenę, postać lub wydarzenie z Waszej książki. Praca ma mieć od 80 do 120 słów i oczywiście ma to być opis w języku angielskim. Opis może, ale nie musi odzwierciedlać rysunku.
Przy ocenie pracy brane będą pod uwagę następujące kryteria:
  • poprawność gramatyczna i leksykalna
  • bogactwo językowe
  • pomysłowość;  koncepcja pracy
  • strona plastyczna
  1. Prace należy dostarczyć nauczycielowi uczącemu języka angielskiego lub przynieść do biblioteki szkolnej w terminie do 20 maja 2015 r. Każdy uczestnik powinien przygotować zarówno rysunek, jak i opis - tylko wtedy zostanie zakwalifikowany do konkursu. Prace niekompletne nie będą brane pod uwagę.
  2. Autorzy najlepszych prac otrzymają oceny celujące z języka angielskiego, a ich prace utworzą wystawę konkursową. Pozostali uczestnicy otrzymają oceny bardzo dobre z języka angielskiego.
 
Tytuły pozycji dostępnych w „Kąciku literatury angielskiej”:
 
Propozycje dla uczniów klas V:
 
  1. McIlvain Audrey:  “Rumpelstiltskin”
  2. Rabley Stephen: “The Fireboy”
  3. Laird Elizabeth: “The Earthquake”
  4. Skinner Carol: : “The Four Robins”
  5. “Pam and Rick”
  6. Strange Derek: “Girl meets Boy”
  7. Viney Peter: “Life lines”.
  8. Laird Elizabeth: “Dead Man’s River”
  9. Rabley Stephen: “Tinkers Islands”
  10. Gilchrist Cherry: “Streets of London”
  11. Rabley Stephen: “Marcel and the White Star”
  12. Rabley Stephen: “Flying Home”
  13. Rabley Stephen: Tinkers Farm”
  14. Rabley Stephen: “Maisie and the Dolphin”
  15. Laird Elizabeth: “Simon and the Spy”
  16. Prince Alison: “A Biker’s Ghost”
  17. Wolańska Ewa, Wolański Adam: “Beauty and the Beast”
  18. Wolańska Ewa, Wolański Adam: “Goldilocks and the Three Bears”
  19. Wolańska Ewa, Wolański Adam: “Snow White”
  20. Czos Dorota: “Peter Pan”(dwujęzyczna)
  21. Czos Dorota: “Puss in Boots”(dwujęzyczna)
  22. Czos Dorota: “Cinderella”(dwujęzyczna)
  23. Baśnie po polsku i po angielsku
 
Propozycje dla uczniów klas VI:
 
  1. Smith Bernard: „The Ring: a story of madness, mystery and murder”
  2. Rabley Stephen: “The gold lasso”
  3. Carrol Lewis: “Through the Looking Glass”
  4. Dickens Charles: “Nicholas Nickleby”
  5. Mc Robbie David: „The Talking Tree and Other Stories”
  6.  Baum L. Frank : “The Wizard of Oz”
  7. Elaine O’Reilly : “Project Omega”
  8. Vincent Monica : “Girl against the jungle”
  9. Escott John: “The Climb”
  10.  Anderson Kris: “The wrong man”
  11. Collins Ann: “Island for Sale”
  12.  Biddle Steve and Megumi: “The Crane’s Gift”
  13. Dąbrowski Jerzy: “Leśne harce” – “Woodland Frolics”(dwujęzyczna)
  14. Laird Elizabeth: „The Earthquake”
  15. Escott John: „The missing Coins”
  16. Viney Peter: „Life Lines”
  17. Stevenson Robert Louis: „Treasure Island”
  18. Shipton Vicky: „Supermodels”
  19. Schwartz Deborah: „Baywatch: The Inside Story”
  20. Shipton Paul: „Titanic!
  21. Mikes George: „How to be an Alien”
  22. Dickens Charles: „A Christmas Carol”
  23. Nesbit Edith: „The Story of the Treasure Seekers”
  24. Wolańska Ewa, Wolański Adam: “Robin Hood and his Sherwood Comrades”
  25. Wolańska Ewa, Wolański Adam: “Alice in Wonderland”