Zapraszamy uczniów klas V i VI do wzięcia udziału w konkursie czytelniczym literatury angielskiej w oryginale. Należy przeczytać dowolną książkę z „Kącika literatury angielskiej” znajdującego się w bibliotece szkolnej i wykonać na jej podstawie pracę plastyczno – literacką, którą można dostarczyć p. Katarzynie Łukowskiej (nauczyciel języka angielskiego) lub p. Ewie Pawłowskiej – Pecce (nauczyciel – bibliotekarz) w terminie do 15.05.2015r. Laureaci konkursu otrzymają oceny celujące z języka angielskiego oraz nagrody rzeczowe.
Zapraszamy!
Zapraszamy!
Organizatorzy:
Katarzyna Łukowska
Ewa Pawłowska-Pecka
Ewa Pawłowska-Pecka
Poniżej cele i regulamin konkursu oraz spis dostępnych w bibliotece pozycji książkowych.
Cele konkursu:
- Zachęcanie uczniów do pogłębiania znajomości języka angielskiego oraz wiedzy na temat literatury anglojęzycznej poprzez czytanie tekstów źródłowych.
- Rozwijanie kreatywności i inwencji twórczej uczniów.
- Wzbogacanie i rozszerzanie doświadczeń w zakresie warsztatu plastycznego, pobudzanie wyobraźni.
- Rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
- Promowanie dorobku uczniów poprzez wystawę prac.
Regulamin konkursu:
- W konkursie biorą udział uczniowie klas V i VI.
- Należy przeczytać jedną dowolną książkę z biblioteki szkolnej w języku angielskim.
- Po przeczytaniu książki należy wykonać dwa następujące zadania:
- narysować ulubioną scenę, postać lub inne, według Was, fascynujące wydarzenie, które miało miejsce w przeczytanej książce. Forma wykonania jest dowolna, a format maksymalnie A3.
oraz
- opisać ulubioną scenę, postać lub wydarzenie z Waszej książki. Praca ma mieć od 80 do 120 słów i oczywiście ma to być opis w języku angielskim. Opis może, ale nie musi odzwierciedlać rysunku.
Przy ocenie pracy brane będą pod uwagę następujące kryteria:
- poprawność gramatyczna i leksykalna
- bogactwo językowe
- pomysłowość; koncepcja pracy
- strona plastyczna
- Prace należy dostarczyć nauczycielowi uczącemu języka angielskiego lub przynieść do biblioteki szkolnej w terminie do 20 maja 2015 r. Każdy uczestnik powinien przygotować zarówno rysunek, jak i opis - tylko wtedy zostanie zakwalifikowany do konkursu. Prace niekompletne nie będą brane pod uwagę.
- Autorzy najlepszych prac otrzymają oceny celujące z języka angielskiego, a ich prace utworzą wystawę konkursową. Pozostali uczestnicy otrzymają oceny bardzo dobre z języka angielskiego.
Tytuły pozycji dostępnych w „Kąciku literatury angielskiej”:
Propozycje dla uczniów klas V:
- McIlvain Audrey: “Rumpelstiltskin”
- Rabley Stephen: “The Fireboy”
- Laird Elizabeth: “The Earthquake”
- Skinner Carol: : “The Four Robins”
- “Pam and Rick”
- Strange Derek: “Girl meets Boy”
- Viney Peter: “Life lines”.
- Laird Elizabeth: “Dead Man’s River”
- Rabley Stephen: “Tinkers Islands”
- Gilchrist Cherry: “Streets of London”
- Rabley Stephen: “Marcel and the White Star”
- Rabley Stephen: “Flying Home”
- Rabley Stephen: Tinkers Farm”
- Rabley Stephen: “Maisie and the Dolphin”
- Laird Elizabeth: “Simon and the Spy”
- Prince Alison: “A Biker’s Ghost”
- Wolańska Ewa, Wolański Adam: “Beauty and the Beast”
- Wolańska Ewa, Wolański Adam: “Goldilocks and the Three Bears”
- Wolańska Ewa, Wolański Adam: “Snow White”
- Czos Dorota: “Peter Pan”(dwujęzyczna)
- Czos Dorota: “Puss in Boots”(dwujęzyczna)
- Czos Dorota: “Cinderella”(dwujęzyczna)
- Baśnie po polsku i po angielsku
Propozycje dla uczniów klas VI:
- Smith Bernard: „The Ring: a story of madness, mystery and murder”
- Rabley Stephen: “The gold lasso”
- Carrol Lewis: “Through the Looking Glass”
- Dickens Charles: “Nicholas Nickleby”
- Mc Robbie David: „The Talking Tree and Other Stories”
- Baum L. Frank : “The Wizard of Oz”
- Elaine O’Reilly : “Project Omega”
- Vincent Monica : “Girl against the jungle”
- Escott John: “The Climb”
- Anderson Kris: “The wrong man”
- Collins Ann: “Island for Sale”
- Biddle Steve and Megumi: “The Crane’s Gift”
- Dąbrowski Jerzy: “Leśne harce” – “Woodland Frolics”(dwujęzyczna)
- Laird Elizabeth: „The Earthquake”
- Escott John: „The missing Coins”
- Viney Peter: „Life Lines”
- Stevenson Robert Louis: „Treasure Island”
- Shipton Vicky: „Supermodels”
- Schwartz Deborah: „Baywatch: The Inside Story”
- Shipton Paul: „Titanic!
- Mikes George: „How to be an Alien”
- Dickens Charles: „A Christmas Carol”
- Nesbit Edith: „The Story of the Treasure Seekers”
- Wolańska Ewa, Wolański Adam: “Robin Hood and his Sherwood Comrades”
- Wolańska Ewa, Wolański Adam: “Alice in Wonderland”